piątek, 22 lipca 2016

Pierwszy z trzech

Już kiedyś o tym było, ale teraz na bieżąco :)

Tak, właśnie tej nocy rozkwitł pierwszy z trzech tegorocznych pąków na mojej Queen of the night czyli królowej nocy (selenicereus grandiflorus). MN przetransportował donicę z naszego parapetu na stolik w salonie i cały pokój teraz przepięknie pachnie wanilią. Szkoda, że to tylko jedna noc raz na rok (no, co prawda jak kwiaty nie kwitną wszystkie naraz to bywa to kilka nocy - tyle ile pąków).

Tak wygląda jeszcze mocno nieopierzony, aczkolwiek już nieco wyrośnięty pąk kwiatowy.



Tak wygląda pąk, który już-prawie-kwitnie - ten chyba rozwinie się jutro wieczorem.


Tutaj jest kwiat, który się rozwija.


O, na tym zdjęciu widac nie tylko wielkość w porównaniu do pudełka zapałek, ale i to, że kwiat nie jest do końca rozwinięty


Tu już bardziej rozwiniety...


A tu już rozwinięty maksymalnie :)


Z boku wygląda tak:


Sam kaktus jest w sumie mało efektowny. W naturze płoży się i wspina na drzewa, ja usiłuję go okiełznać, podpierać i poprzeplatać. Trochę już nawet wycięłam (takie zdrewniałe kawałki nie wyglądają dekoracyjnie), jedna odnóżka rośnie u Śr. K. Całość wyhodowałam z trzycentymetrowego maleństwa przywiezionego od mojej Mamy. Zawsze mnie ogromnie cieszy, że tak obłędnie kwitnie i to od wielu lat (choć czasem zdarza sie rok przerwy).

A jaki efekt daje mieszanka zapachów - królowej nocy i maciejki :).

10 komentarzy:

  1. Prawdziwe cudo! Szkoda, że tak krótko kwitnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cudo. A kontrast między szarozielonymi łodygami a kwiatem jest porażający.

      Usuń
  2. Ach! Gratuluję tak pięknego okazu i doczekania się kwitnienia. Buziaki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki. Dziś kwitnie drugi kwiat. I chyba jest jeszcze większy!

      Usuń
  3. Pięknie. Ja moje zostawiłam u mamy. Ale uwielbiałam ten zapach i to oczekiwanie z dnia na dzień - czy to już?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fantastyczne - czyżbyś była trzecią znaną mi osobą, która miała/ma królową nocy? Tę kaktusową a nie tę inną, częściej kwitnącą, z listkami? :)

      Usuń
  4. Wow!!! Niesamowite kwiaty :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobre określenie. Zaskakujące ogromem piękno ;)

      Usuń

Miło będzie przeczytać Twój komentarz :)

Proszę jednak nie wykorzystywać komentarzy do reklam rozmaitych usług.
Komentarze z reklamą będę usuwać.

Thank you for commenting!
However, please do not use comments to advertise any products. Comments with advertisements will be removed.