poniedziałek, 24 października 2016

Finał

Początek 15 Konkursu Wieniawskiego (pozwolę sobie użyć potocznej nazwy) jeszcze nas nie poderwał ale a z każdym etapem byliśmy bardziej zainteresowani.
Do znawcy muzyki bardzo mi daleko, a już szczególnie podziwiam każdego, kto potrafi wydobywać składne dźwięki z instrumentów smyczkowych (włączając w to własne dzieci), bo o ile obejmuję jakoś rozumem (a częściowo i umiejętnościami w ograniczonym zakresie) fortepian, gitarę i instrumenty dęte, o tyle smyczki są dla mnie abrakadabrą.

Fragmenty przesłuchań widziałam w tv przy okazji jakiś odwiedzin, czwarty etap oglądałam już częściowo na kanale na YT. Jak dobrze widzieć coś, gdzie ludzie się nie kłócą (pomijając głupoty wrzucane czasem na czacie, ale to norma, niektórzy nie umieją bez obscenów), gdzie naprawdę najważniejsza jest muzyka. (i w sumie spory i czystość dźwięku i głębię intonacji przebiegały o kilka(set) poziomów szlachetniej niż inne dyskusje, które zdarza mi się czytać...)

Koncert finałowy - zachwycający.


Najlepiej oglądać od czasu 26:32, już po wszystkich przemówieniach...

No i jeszcze sama Veriko, z czwartego etapu.


Jak dobrze, że są nagrania i można do nich wrócić.
Galę dzięki Dobremu Człowiekowi oglądaliśmy na żywo - niezapomniane przyżycie, a które jestem niewypowiedzianie wdzięczna...
Ach..

Lubicie skrzypce?

4 komentarze:

  1. Lubię skrzypce, jakżeby inaczej. To musiało być przeżycie - taka Gala.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogromne przeżycie.
      Żałuję, że w dzieciństwie nie chadzałam na koncerty. I w ogóle późno zaczęłam ie uczyć grać. No ale się nie dało.

      Usuń
  2. Lubię skrzypce :) Mój dziadek grał . A konkurs w jeden dzień fragment oglądałam i podziwiałam - jak to trzeba być skupionym. Pięknie grali .
    A na żywo wysłuchać koncertu to dopiero gratka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zadziwiają mnie zawsze komentarze pokazujące niuanse - oczywiście umiem stwierdzić, że czyjaś gra bardziej czy mniej mi się podoba, ale juz z uzasadnieniem trudniej :). Taki konkurs to ogromna praca fizyczna i psychiczna. (No i tyle zapamiętać...)

      Usuń

Miło będzie przeczytać Twój komentarz :)

Proszę jednak nie wykorzystywać komentarzy do reklam rozmaitych usług.
Komentarze z reklamą będę usuwać.

Thank you for commenting!
However, please do not use comments to advertise any products. Comments with advertisements will be removed.