czwartek, 14 grudnia 2017

Muszelki Jej Królewskiej Mości

Taki wpis do oglądania raczej...
Owoc opisywanej wyprawy z Wyspy na wyspę.
Podobno zdarza się celnikom na Wyspach zabierać turystom uzbierane muszelki jako dobro należące do Królowej. (A ja tak lubię zbierać muszelki!).
Nie ryzykowałam więc. Zrobiłam zdjęcia ;)

Zastanawiam się czy takie nadmorskie zdjęcia przy tej pogodzie nie są okrucieństwem... Ale może trochę ogrzeją? Wirtualnie?

Najpierw schodki prowadzące do muszelkowego raju...

 
Nieco dalej na betonie i piasku leżały malutkie, czarne i okrągłe  muszelki. Byłam święcie przekonana, że to kamyczki, dopiero jak się schyliłam zobaczyłam swoją pomyłkę... Jakieś morskie ślimaki w nich żyją...

 

A to kawałek plaży podczas odpływu. kamyczki, muszelki, kawalki muszelek, drewienka...

I nieco bliżej


A teraz już same smaczki. Muszla ostrygi. (Ponoć  kiedyś hodowano tu ostrygi, teraz już nie).


Sercówki. Bałtyckie są małe, bo za mało słona woda...


 Pąkle zawsze robią taka piękną koronke na kamykach lub muszelkach...


Inna ostryga... (muszla znaczy)


A to nie muszelka a kamyczek. Też śliczny :) Wygładzony przez wodę. Na zdjęciu może udawac bursztyn, ale to na pewno nie bursztyn :)


Takie stożkowe muszelki zawsze kojarzą mi się z Morzem Północnym. Nie znalazłam nazwy... A te czarne (omułki) to jak w Bałtyku...


 Te parki sercówek zawsze mnie zachwycają.


Niby taka sama parka a inna. Wodorosty czepiajace się kamyków już kiedyś pokazywałam. Te są nieco inne...



I wisienka na torcie. Szalenie mi się ta muszelka z fryzurką podoba :)


Miłego dnia życzę. Czy u Was też tak strasznie wieje?


12 komentarzy:

  1. Muszelka z fryzurką rządzi :) Nie wieje, ale szaro i brzydko... Dobrze zatęsknić za muszelkami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda? Fajna była.

      U nas było nawet przez chwilę biało dziś. Mokry śnieg zrzucałam z auta... okropność przez to że taki mokry.

      Usuń
  2. Post dla mnie na ter zimowe dnie jak ja uwielbiam muszle!!!! mmm mam ich sporo w swojej kolekcji

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och, to bardzo się ciesze, ze tak trafiłam :)

      Usuń
  3. Wieje. I pada śnieg. Muszelki cudne...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też wiało. Śnieg padał,teraz niestety deszcz. Będę w Twoich stronach pojutrze, może tam śnieg zobaczę...

      Usuń
    2. Już nie ma, stopniał :D

      Usuń
  4. Ciekawe są te muszelki. Każda z nich ma swój indywidualny charakter. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ładnie to ujełaś. Niewątpliwie są to muszelki z charakterem :)

      Usuń

Miło będzie przeczytać Twój komentarz :)

Proszę jednak nie wykorzystywać komentarzy do reklam rozmaitych usług.
Komentarze z reklamą będę usuwać.

Thank you for commenting!
However, please do not use comments to advertise any products. Comments with advertisements will be removed.