piątek, 1 marca 2024

Taka jedna kaplica

 Mam wrażenie, ze już o niej pisałam. Wtedy chowaliśmy Ciotkę, dziś Wuja.

Cmentarz na krakowskim Salwatorze należy do tych niezwykłych nekropolii, na których człowiek potyka sie co rusz o znane nazwiska. Szliśmy tylko kawałeczek: Vincenz, Goetel, Romer, Półtawska, Osterwa... A jeszcze Lem, Ingarden, Meissner, Wajda i mnóstwo innych osób.

Na środku cmentarza stoi zaskakująco nowoczesna kaplica. Takie zdjęcie z internetu, ze strony https://www.krajoznawcy.info.pl/cmentarz-na-salwatorze-27545 fot. Barbara Górecka.




Mnie się ta kaplica podoba, a już ascetyczne wnętrze jest super.


W tle ściany ołtarzowej są wezwania świętych. Dobre miejsce.

8 komentarzy:

  1. Kiedyś chciałabym pójść na krakowski Salwator, bo nie raz czytałam o tym miejscu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to bardzo ciekawe miejsce. Nie tylko cmentarz.

      Usuń
  2. I ja tam byłam na pogrzebie, nawet psalm śpiewałam....

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakoś nigdy nie miałam możliwości tam być...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię chodzic po takich starych cmentarzach.

      Usuń
  4. Byłam tam raz, ale nie zrobiła na mnie jakiegoś specjalnego wrażenia. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Miło będzie przeczytać Twój komentarz :)

Proszę jednak nie wykorzystywać komentarzy do reklam rozmaitych usług.
Komentarze z reklamą będę usuwać.

Thank you for commenting!
However, please do not use comments to advertise any products. Comments with advertisements will be removed.