wtorek, 15 maja 2018

Pustynia

Postanowiłam wstawić kilka fotografii z pustyni, bo to miejsce okazało się fascynujące.
Pustynia Judzka wygląda jak usypana z piasku, w wielu miejscach mieliśmy poczucie, że zaraz zasypie drogę, a tymczasem to jest skała. Skała i kamyki (tak, oczywiście ze trzy przywiozłam), w niepowtarzalnym złotym kolorze. Podobno po dużych opadach pojawia się na tych skałach delikatna zieleń.

Parę kroków w bok czy w górę od asfaltu i można zapomnieć o cywilizacji.


Na zdjęciu powyżej, mniej więcej na środku, widać obozowisko Beduinów. Namioty czarne i szare, wyglądają trochę jak kontenery.... Poniżej szersza perspektywa...



Siedząc i patrząc w dal stwierdziłam, że pustynia jest jak morze i niebo z chmurami - w słońcu zmienia się i co chwilę wygląda inaczej . Chciałoby sie robić kolejne zdjęcia i znowu...


Bezkres przed zachodem słońca... ↓


A na horyzoncie równina Jerycha. ↓


Na pustyni żyją nie tylko Beduini, ale od pierwszych wieków chrześcijaństwa kryją się na niej eremy i klasztory. O tym, że zbliżamy się do klasztoru informują stojące w bezkresie skromne krzyże.



Na pustyni jest też życie.... I nie mam tu na myśli tylko wielbłada, którego już pokazywałam :)
Zdarzają sie roślinki.



 ... ptaki...
To cudo na zdjęciu nazywa się białorzytka*


 

Jestem okropnie dumna z tych dwóch fotografii.

Gazeli nie udało mi się zobaczyć ani tym bardziej sfotografować. A podobno gdzieś tam przebiegała.

Pustynia nie jest pusta... są na niej drogi....




A na koniec zdjęcie, które mogłoby być ilustracją do "Małego Księcia" choć pustynia inna...


---------------------------------
* Już zwątpiłam, ale sprawdziłam jeszcze raz i wychodzi mi, że to naprawdę jest białorzytka srokata/pustynna, Oenanthe deserti. :)







26 komentarzy:


  1. Niesamowity. Pustynia żyje!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow, what amazing pictures!! The bird is beautiful!! Have a great day!! Big hugs :)

    Lisa
    A Mermaid's Crafts

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne zdjęcia, dla mnie by to była podróż życia.

    OdpowiedzUsuń
  4. Pięknego ptaszka udało Ci się uchwycić, śliczne zdjęcia.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko w tym jednym miejscu go widziałam. Cieszę się, że nie uciekł ;)

      Usuń
  5. Niesamowite zdjęcia, cóż za widoki. Chciałabym takie coś zobaczyć, taki zupełnie inny świat, przygoda życia. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zupełnie inny świat. To dobre okreslenie. jakby poza czasem (ale to tylko dla kogoś z zewnątrz pewnie).

      Usuń
  6. Coś pięknego. Na obszarze pustynnym byłem w Cape Greco,ale tu widzę coś niesamowitego. Super zdjęcia. Pozdrawiam i życzę dużo pozytywnej energii.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, patrzę na zdjęcia (w końcu mam ich naprawdę sporo) i chłonę piękno. Pozdrawiam ;)

      Usuń
  7. Jordania... marzę aby kiedyś odwiedzić tamte strony. Na razie dziękuję Ci Agaju za cudowną, wirtualną wyprawę. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko przed Tobą, Karolinko. :)

      Pustynia Judzka to ciągle Izrael - albo Autonomia palestyńska jak chcą inni. Jordania jest po drugiej stronie Jordanu.

      Usuń
  8. Śliczne te zdjęcia białorzytek. Masz prawo być z nich dumna, podobne, jak z ilustracji do Małego Księcia. Pustynia robi wrażenie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki wielkie.
      Nie da się ukryć, ze zdjęcia są w pewnym sensie zasługą najmłodszego z Kamzików, który pożyczył mi aparat...
      Chciałabym tam jeszcze pojechać...

      Usuń
  9. Beautiful photos, Agaja!!!!!!!!!!!! So inspiring!!!!!! Kisses, my friend.

    OdpowiedzUsuń

Miło będzie przeczytać Twój komentarz :)

Proszę jednak nie wykorzystywać komentarzy do reklam rozmaitych usług.
Komentarze z reklamą będę usuwać.

Thank you for commenting!
However, please do not use comments to advertise any products. Comments with advertisements will be removed.