wtorek, 16 kwietnia 2019

Katedra

Byłam.
Drugi raz dawno temu. Pierwszy raz jeszcze dawniej.

Najpiękniejszy widok - jak w wielu gotyckich katedrach - ten od tyłu, z któregoś kolejnego mostu.

Wczoraj trudna wiadomość po powrocie z rekolekcji - i to była druga trudna wiadomość tego dnia.

Chciałabym podrzucić Wam film, który znalazła znajoma, a który bardzo mnie poruszył. Niestety jest na Twitterze i nie da się go wkleić jak filmy z YT.
  tu trzeba kliknąć



I to nie jest tak, że Francja jest duchową pustynią, jak próbują twierdzić niektórzy, a pożar jakąś karą... Ciekawy artykuł czytałam o tym niedawno, niestety nie jest dostępny online w całości.

I jeszcze jeden tekst ;)







13 komentarzy:

  1. Straszna i poruszająca wiadomość o pożarze Katedry. Bardzo przejęłam się, że zniszczona została taka piękna świątynia. Na szczęście będą ją odbudowywać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poruszająca. Okazuje się, że jednak dla wielu ta katedra jest jakoś tam ważna. ;)

      Usuń
  2. De repente.

    Isso é um choque. Depois de 850 anos pensamos que ficaria para sempre.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nagle.

      To szok. Po 850 latach myśleliśmy, że będzie trwać wiecznie.

      Przepraszam. Chciałem napisać to po polsku!

      Usuń
    2. And it is only Love that lasts eternally.

      Usuń
  3. A jakiś czas temu bodajże we Włoszek spłonęłam biblioteka narodowa? Okropne straty... We Francji podobno wiele zabytków spłonęło w ostatnich czasach ale jakoś o tym nie mówią...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja doczytałam, że palił się też meczet Al-Aksa w Jerozolimie.
      A parę dni temu tartak w Dziemianach, co zagrażało lasom...
      Ogień to straszny żywioł - widziałam kiedyś jak szybko płomienie potrafią ogarnąć całą górę.

      Usuń
  4. Też byłam w tej katedrze, też widziałam skrywane w niej cuda i też płakałam na wieść, że trawi ją ogień...
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takich momentach widać, co to znaczy "wspólne dziedzictwo".

      Usuń
  5. Nie znam zabytków Francji, tylko z mediów czy internetu lub opowiadań innych ale przykro mi sie zrobiło na wieść o tej tragedii...

    OdpowiedzUsuń
  6. To niewyobrażalna strata- w wielu aspektach, na dodatek w takim Czasie...

    OdpowiedzUsuń

Miło będzie przeczytać Twój komentarz :)

Proszę jednak nie wykorzystywać komentarzy do reklam rozmaitych usług.
Komentarze z reklamą będę usuwać.

Thank you for commenting!
However, please do not use comments to advertise any products. Comments with advertisements will be removed.