niedziela, 14 lutego 2021

Doniczka

Dokładniej mówiąc osłonka na doniczkę.

Dawno temu przywędrowała do nas fuksjowa osłonka na doniczkę,. A morze był jakiś kwiatek w tej osłonce - nie pamiętam. W każdym razie osłonka była w domu i służyła różnym kwiatkom w różnych pokojach na przestrzeni lat.

Nic jednak nie jest wieczne w świecie materialnym. Okazało się, że fuksjowa farba zaczyna się łuszczyć. Z początku nie za bardzo było to widać. Potem zawsze można było obrócić osłonkę brzydką stroną do okna. Albo schować do szafy.

W końcu jednak podjęłam decyzję: przemalowujemy ;).

Zaczęłam od zdrapania i zmycia starej farby.

Potem przyszedł czas na malowanie na biało farbą akrylową.

I wreszcie wybór dekoracji....

 
 
Po namyśle sięgnęłam po niezawodne różyczki retro. Wzór komponowałam na bieżąco, wycinając poszczególne mniejsze i większe elementy. Czasem doklejałam tworząc nowe mini-kompozycje.
 
Nie ozdabiałam środka osłonki, bo jednak byłoby to bezcelowe. Dekoracje jednak zawijają się na brzegach.
 

Co prawda osłonki nie ogląda się też od spodu, ale tu już pozwoliłam sobie ponaklejać kwiatki :).

I jescze zbliżenie - uważne oko dostrzeże moje własne kompozycje różyczkowych wzorów. :)



Całość oczywiście pokryta lakierem.

Podsumowując: świetna zabawa w trakcie odnawiania osłonki i frajda z posiadania czegoś nowego na parapecie (na dodatek pasującego do tacki-szuflady z półki ;).


 Te różyczki są zdecydowanie jednym z najlepszych wzorów jakie mam.

 





14 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. :).
      Mam nadzieję że długo będzie służyć.

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Bardzo mi się te różyczki podobają, dziękuję ;).

      Usuń
  3. Bardzo lubię różane wzory. Doniczka piękna.Czy nic się nie będzie działo przy podlewaniu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję że nie. To jest osłonka, zatem niewiele wody przesiąknie (zakładam). No i polakierowałam od wewnątrz też.

      Usuń
  4. Cudowna !!! Agato brawa za przemianę, jest swietnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki. Twoje zdanie zawsze wysoko cenię jako specjalistki od słoików. :).

      Usuń
  5. Ale cudowna przemiana i ten spokojny kwiatowy wzór! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję serdecznie. Bardzo lubię ten wzór ;).

      Usuń
  6. Wspaniały pomysł na odnowienie doniczki. Pięknie prezentują się te różyczki, bardzo ciekawy wzór.
    Pozdrawiam Alina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję najserdeczniej, też pozdrawiam ;).

      Usuń

Miło będzie przeczytać Twój komentarz :)

Proszę jednak nie wykorzystywać komentarzy do reklam rozmaitych usług.
Komentarze z reklamą będę usuwać.

Thank you for commenting!
However, please do not use comments to advertise any products. Comments with advertisements will be removed.