sobota, 3 kwietnia 2021

Wielkanoc 2021

 Inna niż zwykle... W sumie "lepsza" niż w ubiegłym roku jeśli chodzi o możliwości uczestnictwa w liturgiach (bardzo cenię te na dworze, naprawdę).

Choć jak tak sobie myślę, to żadna Wielkanoc nie powinna być "taka sam jak inne".  I nie chodzi mi tu o tę cała zewnętrzną otoczkę. Bo jeśli tylko zewnętrzna otoczka dominuje, no to mamy jakiś problem. I chyba niezależnie od poziomu, obecności czy braku wiary w Zmartwychwstanie. 

Nie umyłam w tym roku okien, bo dzień przed planowanym myciem dopadła mnie przykra dolegliwość uniemożliwiająca takie działania (a reszta domowników ciężko pracowała). Nie zrobiłam wielu innych rzeczy, które robiłam zazwyczaj - z gatunku tych porządkowych. Nawet bab mniej upiekłam.

A jednak mam poczucie wyjątkowości tych Świąt. Że pomimo intensywnej pracy ostatnich tygodni skończonej nad ranem w Wielką Środę, pomimo narzekań, że "nie czuję, że to już Święta", pomimo samotnej liturgii online w Wielki Czwartek, dane mi było wejść w tę Wielkanoc. I to postrzegam wyłącznie w kategoriach daru. To nie moja zasługa.

 

Lubię ciszę Wielkiej Soboty. Owszem, tu jakiś mazurek, to tiramisu... Ale jest ta piękna cisza nabrzmiała oczekiwaniem, na wybuch radości. Bo przecież my z jednej strony wspominamy to, co się wydarzyło. A z drugiej - to jednak jest jakieś uaktualnienie tego "weekendu, który zmienił świat" w moim, konkretnym tu-i-teraz. Które jest inne niż rok temu i inne niż za rok. 

I w tym konkretnym hic-et-nunc  życzę Wam Błogosławionych Świąt Zmartwychwstania.
Im jestem starsza, tym mniej umiem składać piękne i długie życzenia. Ale w te krótkie wkładam całe serce.♥





17 komentarzy:

  1. Pewnie z wiekiem przychodzi upodobanie do minimalizmu. Też tak mam, a zatem - Najlepszego!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja niestety jakoś nie czuję wyjątkowości tych Świąt Wielkanocnych, mimo że bardzo bym chciał i ciągle gdzieś poszukuję tego pierwiastka...
    Zdrowych i wesołych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo zmartwychwstanie wymyka się wszelkim odczuciom tak naprawdę. Dużo dobra.

      Usuń
  3. Czuję magię tych świąt, ale może dlatego, że życie nauczyło mnie cieszyć się nawet z najmniejszych "skarbów" codzienności. Dziękuję Agatko za życzenia. Ja również, z okazji świąt Wielkiej Nocy życzę Ci i Twoim najbliższym wszystkiego co najlepsze. Niech Zmartwychwstały Pan nie szczędzi Wam swoich łask w codziennych sprawach, niech zamieni smutek w radość. No i może niech to będą wspaniałe święta, mimo wszystko. Radosnego Alleluja.

    OdpowiedzUsuń
  4. To zawsze jest piękny Czas, szkoda, że tak szybko mija...obyśmy doczekali wszyscy następnego...

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniałego, nie tylko świątecznego czasu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. U mnie w tym roku chyba tez bardziej głębokie w przeżycia te swieta były i wyjatkowo online z racji na najmłodsza.... niech Jezus Zmartwychwstały błogosławi Ci Agato każdego dnia i Twoim bliskim takze :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wprawdzie już po świętach, ale myślę, że powinniśmy przezywać je tak jak to jest w daje chwili możliwe i tak też uczyniłaś. Najważniejsze, że czułaś to co chciałaś poczuć i byłaś z tym szczęśliwa.
    Pozdrawiam poświątecznie, Alina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pozdrawiam Cię serdecznie również.
      W sumie kluczem do dobrych świąt jest skoncentrowanie na tym, co najważniejsze :).
      A teraz mamy jeszcze radość oktawy :).

      Usuń
  8. U mnie też jak nigdy nie było szaleństwa porządkowego ani szczególnych przygotowań jeśli chodzi o czynności fizyczne i okazało się, że jednak można...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No bo najważniejsze jest co innego. Serdeczności.

      Usuń

Miło będzie przeczytać Twój komentarz :)

Proszę jednak nie wykorzystywać komentarzy do reklam rozmaitych usług.
Komentarze z reklamą będę usuwać.

Thank you for commenting!
However, please do not use comments to advertise any products. Comments with advertisements will be removed.