piątek, 10 stycznia 2014

Trzy kolory i coś

Tytuł mi wyszedł prawie u Edith Nesbit. Nawiązanie do klasyki jednym słowem :P

Czy też  dziwiło Was nigdy, że zielony nie jest kolorem podstawowym, choć go w przyrodzie najwięcej? Wydawało mi się to nawet jakoś nielogiczne. No ale wiadomo - wszystko zależy od tego co rozumiemy pod słowem "podstawowy".

Zakładka miała być w szarościach. I jest. Mam od dłuższego czasu w planach taką szarą monochromatyczną z myślą o osobie, która ubiera się właściwie chyba tylko w szarości (i na szczęście nie wie o tych moich planach), tym razem jednak monochromatyczność nie do końca mi odpowiadała. Więc jest nieco inaczej. Trzy kolory, a właściwie cztery, jeśli liczyć tło.... A ponieważ było zamówienie na cytat, jest i cytat. Tak zatem adekwatnie do kalendarzowej pory roku, w okresie świątecznym, powstała zakładka trzykolorowa, śnieżynkowa, optymistyczna. Pasująca do Właścicielki, na ile można Ją poznać z czytania  - moim zdaniem.


Tytułowe "coś" to właściwie jest mały dodatek do tej zakładki. Zdecydowanie bardziej od niej kolorowy. Mam nadzieję, że się przyda :) Jak widać znużyło mnie zaplatanie warkoczyków i zawieszka zaopatrzona jest we wstążeczkę. Bardziej pasuje więc do powieszenia na kluczu od szafy...

Widok z lampą błyskową:


I bez lampy, po drobnej obróbce :)


Ani jeden, ani drugi nie oddaje w pełni urody.

Tempo haftowania mam ostatnio zdecydowanie mniejsze, ale coś jeszcze jest gotowe, a kolejne prace są w głowie.  A jeszcze inne w zamówieniach (i to jakich!).

Update: Odkryłam, że taka zawieszka po angielsku nazywa się "scissors / key keep", co dość precyzyjnie określa jej rolę - żeby łatwiej było znaleźć klucz bądź nożyczki. :) Ja mam co prawda robótkowe nożyczki bez otworów na palce, ale w sumie pomysł niezły :)

17 komentarzy:

  1. A ja niezmiennie cieszę serce zakładką od Ciebie- jestem sentymentalna!

    OdpowiedzUsuń
  2. zawieszka do kluczy mnie zachwyciła;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ona do kluczy albo do klucza, takiego co to w dziurce na stałe...

      Usuń
  3. Śliczna jest ta srebrno-szara :) a tło - to z różnych motków szarości czy może jeden melanż?
    Podziwiałam Cię nieustannie za cierpliwość do zaplatania warkoczyków :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Troche tak, a trochę tak z tymi szarościami. Tzn. najpierw zaczęłam od dobierania odcieni z tych, które miałam, ale ponieważ szarosć szarości nierówna i nie wszystkie do siebie pasują, dokupiłam jeden motek cieniowanej. I tak kombinowałam do końca.
      Warkoczyki w zakładce to dla mnie drobiazg, natomiast jak plotę taki dłuższy z trzech nitek do zawieszki, to bolą mnie ręce (mięśnie dłoni).

      Usuń
  4. Przypomina mi indiańską radość Meksyku. Zawieszka. :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O! Jakie interesujące i zaszczycające skojarzenia!
      Pozdrawiam! :))

      Usuń
  5. pięknie przełamałaś szarość w tej pierwszej :)
    bardzo mi się podobają, zresztą jak zawsze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. MIło mi :)
      Tak, szarość też bywa kolorowa... :))

      Usuń
  6. Ale piękności! Skąd ja je znam... :))))
    Dziękuję :*
    Dziś je obfotografowałam... ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Alu, czy dobrze czytam, że Tyś właścicielką?
      Bo tak się zastanawiałam czyja ona....
      Śliczne cudeńko dostałaś :)

      Usuń
    2. Dobrze czytasz :)
      A ja się cieszę :))

      Usuń
  7. Nowe pomysly i jak zwykle zaskakujesz...mnie!
    J.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pomysły są jeszcze inne tylko czasu na realizację brak.
      I czekam na kolejne Twoje zakładki...

      Usuń
  8. Trzy kolory jak zwykle piękne! A jeśli faktycznie trafiły do Alutki - to tym bardziej się cieszę, bo piękne rzeczy znalazły się w pięknych rękach ;)
    Pozdrawiam serdecznie :***********

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W pełni się zgadzam. Piękne ręce. Pracowite!
      Uściski.

      Usuń

Miło będzie przeczytać Twój komentarz :)

Proszę jednak nie wykorzystywać komentarzy do reklam rozmaitych usług.
Komentarze z reklamą będę usuwać.

Thank you for commenting!
However, please do not use comments to advertise any products. Comments with advertisements will be removed.