poniedziałek, 2 września 2019

Bukiet sentymentalny

Najpiękniejsze suche bukiety, jakie w życiu widziałam robiła moja Mama Chrzestna. Stały w szarych lub zielonych wazonach w trzech czy czterech kątach pokoju, na półkach  z książkami i kolekcją zielonych wazoników oraz fotografii. Zmieniające się z porami roku i co roku nieco inne. Marzenie.

Ja sama też miewałam w domu suche bukiety (począwszy od ślubnych frezji), ale jakoś z czasem to minęło. Ot, co najwyżej pojawiały się ususzone róże. W ostatnich klatach czasem odrobina lawendy zanim wylądowała w szafie.

Ale w tym roku lawenda w ogrodzie teściowej kusiła mnie bardzo. Ścięłam cały bukiet i po namyśle oraz rozmaitych próbach ostatecznie wstawiłam do glinianego "siwaka".
A potem byłam na chwilę na Kaszubach i ścięłam sobie bukiecik kocanki.


 I teraz mam lawendowo-kocankowy bukiet przywołujący piękne wspomnienia. Doskonale wygląda na dużym stole i równie doskonale na moim zamkniętym biurku-sekretarzyku. (Na potrzeby zdjęcia przeniesiony jednak do pokoju Najstarszej).



(A ponieważ się trochę sypał, utrwaliłam kwiatki... lakierem do włosów. Mam taki jeden, którego moje włosy nie lubią, a doskonale się sprawdza w zadaniach nietypowych :) ).

18 komentarzy:

  1. Bukiet piękny:)♡
    Ja to mam taki lakier co nim kiedyś utrwalałam gwiazdki i inne aniołki na choinkę...ale suszone bukiety...tego nie wymyśliłam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, gwiazdki i aniołki - dobry pomysł :)
      No to już teraz wiesz, że bukiety też. :)

      Usuń
  2. Uroczy bukiet. Piękne wspomnienie lata;-) Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię suche bukiety. Mają swój klimat!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trochę się zastanawiałam, czy na nie nie za wcześnie, jeszcze w sumie trwa lato.

      Usuń
  4. Wspaniały bukiet, niczym z najpiękniejszej sielanki... Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudowny bukiet. Też robiłam podobne będąc na wsi. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Uchwycony i zatrzymany mapach lata :):);)

    OdpowiedzUsuń

Miło będzie przeczytać Twój komentarz :)

Proszę jednak nie wykorzystywać komentarzy do reklam rozmaitych usług.
Komentarze z reklamą będę usuwać.

Thank you for commenting!
However, please do not use comments to advertise any products. Comments with advertisements will be removed.