sobota, 4 lipca 2020

Kwiatek gigant

Od paru lat mam na swoim balkonie rojniki - mało wymagające, lubiące słońce i ... rosnące jak szalone. W tym roku kilkadziesiąt posadziłam w różnych miejscach poza balkonem, tyle było w skrzynce odnóżek...

Jednak najbardziej szalone rojniki rosną w donicy z tują - średnicą rozety przewyższają wszystko, co do tej pory widziałam - a posadziłam je tam prawdę mówiąc z litości - dlatego, że było mi żal wyrzucić takie dwie czy trzy "kapustki".

W tym roku jedna z tych gigant-kapustek zaczęła rosnąć wzwyż. Nie od razu się zorientowałam, że po prostu zamierza zakwitnąć....

W tej chwili właśnie kwitnie. :) Cała łodyga z pękiem kwiatów ma na razie ponad 60 cm wysokości - i nadal rośnie! Od tujki-gospodarza donicy jest już większa...
 



Śliczne słoneczka z tych kwiatów...

Dzisiejsze zdjęcie są nieco mniej czytelne z powodu cienia, ale kwiaty  nie tworzą już takiej zwartej kuli - rosną...



I na razie zapowiada się, że tej rojnik będzie jeszcze długo kwitł...


A do kompletu zakładki :).  Dwie, bo stanowią komplet i były niedawno ślubnym prezentem :).
Podobne, z tymi samymi kolorami, ale absolutnie nie identyczne :)




Tutaj razem:


I zbliżenie :)


 (I prawdę mówiąc mam nadzieję że młodym małżonkom się spodobały - wiem, że lubią niebieski kolor).

19 komentarzy:

  1. No to wyrosło 🙂 żeby tylko nie jak bajkowa fasola,aż do nieba 😂 zakładki śliczne jak zawsze. Pozdrawiam serdecznie 🙂

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do nieba... miałoby to swoje plusy :D.
      Nadal rośnie mam wrażenie...
      Dziękuję i pozdrawiam...

      Usuń
  2. Rojnika ...chyba nie znałam, ale rosniecie wzwyż planowałam z moimi wszelkimi balkonowymi do perfekcji:/ ...Tak jest balkon jest od północno wschodniej strony ;)
    A zakładki wiadomo ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja myślę, że jednak znasz, bo to bardzo popularna roślina w ogródkach skalnych (i ma mnóstwo odmian, takie rozetki...) - jedynie tu się wielka zrobiła.

      Od północno-wschopdne też coś na pewno ładnie rośnie. U mnie wietrzne południe i niektóre rośliny z góry trzeba skreślić...

      Usuń
  3. Śliczny rojnik, a zakładki jak zawsze cudne.:) Pozdrawiam serdecznie.:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ależ kwiat!!! Taka malutka roślinka a jak potrafi zakwitnąć? Ten kwiat to dla Ciebie za miłość do nich :)
    Śliczny kolor zakładek :)
    Serdeczności przesyłam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :).
      Kolor mi sie też podoba.
      Takie niespodzianki jak w życiu, niby nic, a...

      Usuń
  5. Pierwszy raz słyszę o takim kwiatku.
    Ale wygląda imponująco.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Roślinkę tę znasz na pewno z rozmaitych rabatek czy ogródków skalnych ;) Tylko tu wygląda na mutanta ;).

      Usuń
  6. Dzięki! Od-pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Znam te rojniki. Muszę o nie z powrotem zadbać, bo jak zaczęły się panoszyć, to zaczęłam je tępić.
    Uwielbiam niebieski...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Panoszyć się - to dobre słowo! Są naprawdę dość ekspansywne.

      Mnie jest trudno uwierzyć, że kiedyś z niebieskim nie było mi po drodze ;).

      Usuń
  8. Kwiaty ma intrygujące, a wzrostu można jej pozazdrościć.
    Zakładki śliczne, spokojne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakby tak wszystko rosło... Choć w tym roku nie narzekam. Nawet słoneczniki są wysokie - przynajmniej część.

      Szybko mi poszły w świat te dwie zakładki :)

      Usuń
  9. Zakładki ekstra! Jakos nie umiałabym wybrać tej ładniejszej :) ale kwiat imponujący! I piekne ma kwiaty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rojniki w ogóle kwitną bardzo dekoracyjnie. Co aż zaskakuje.
      Dzięki!

      Usuń

Miło będzie przeczytać Twój komentarz :)

Proszę jednak nie wykorzystywać komentarzy do reklam rozmaitych usług.
Komentarze z reklamą będę usuwać.

Thank you for commenting!
However, please do not use comments to advertise any products. Comments with advertisements will be removed.