piątek, 10 lipca 2020

W garści czy na dachu ;)

Rzecz dotyczy oczywiście wróbla i gołębia z polskiego przysłowia.

Nie wiem jak to jest mieć wróbla w ręku.... Ale blisko i na drzewie to i owszem. To jest foto pierwszego spotkanego w tym roku na moim osiedlu wróbla-wróbla - ostatnimi laty buszowały u nas tylko wróble-mazurki. Ale te "prawdziwe" wróciły, bo od czasu zrobienia tego zdjęcia widziałam już całe stadko.


Gołąb zaś jest nie tyle na dachu co na czubku wysokiej brzozy. :)


Z daleka wyglądał jak jakiś drapieżnik ;)





To ciekawe jak zmienia się przyroda.
Pamiętam, że w moim dzieciństwie zwykłe gołębie były głównie na krakowskim Starym Mieście ;). U na pewnie też. W innych częściach miasta na dziko zaczynały wówczas mieszkać sierpówki, powoli zasiedlające Polskę od południa, od lat 40. XX w. Pamiętam ich nawoływania. A gołębie grzywacze w mieście poznałam dopiero jakieś 20 lat temu - wcześniej ich nie spotykałam. Teraz są u nas bardzo powszechne. A sroki nie pozwalają in spokojnie gniazdować...

A jeśli coś w garści, to jeszcze oczywiście zakładka. Ale bez wróbli i gołębi :). Choć kolorystycznie może i by się udało jakieś nawiązania znaleźć.




13 komentarzy:

  1. Dzień dobry:) Przypadkowo trafiłam na Twój blog szukając ciekawych zakładek w internetowych czeluściach i bardzo mi się spodobało to, co robisz. Zakładek takich jeszcze nigdy nie widziałam. Są piękne i robione ciekawą techniką, której nie znam. Dodatkowo zdjęcia przyrody a przede wszystkim ptaków podziałały na mnie jak magnes. Więc się przyczepiłam:))) Gratuluje wspaniałego bloga!
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry wieczór.
      Bardzo mi miło czytać takie słowa.
      Zapraszam najserdeczniej.
      Zamieściłam kiedyś dwa wpisy z etykietą "od kuchni", które trochę mówią o tym jak robię zakładki inne niż typowe krzyżyki.
      Pozdrowienia!

      Usuń
    2. Z ogromną ciekawością przeczytałam o technice wykonania cudnych zakładek. Jeszcze raz gratuluje pomysłu! Bardzo oryginalne i fantastycznie kolorowe, niepowtarzalne wzory. Bardzo mi się podobają!
      :)

      Usuń
    3. Dziękuję serdecznie za tyle miłych słów!

      Usuń
  2. Nic dodać nic ująć:) serdecznie pozdrawiam 🙂

    OdpowiedzUsuń
  3. Gołąb? Nieeee... kanarek :)))) Za to wróbel pięknie zapozował :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Uroczy ten wróbelek.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  5. Zakładka nieustająco mnie zachwyca, piękna kolorystyka i teolodzy slaczkow:) rewelka !

    OdpowiedzUsuń

Miło będzie przeczytać Twój komentarz :)

Proszę jednak nie wykorzystywać komentarzy do reklam rozmaitych usług.
Komentarze z reklamą będę usuwać.

Thank you for commenting!
However, please do not use comments to advertise any products. Comments with advertisements will be removed.