czwartek, 29 maja 2014

Z dodatkami

Ponieważ przygotowanie wpisu na inny temat wymaga posiedzenia nad zdjęciami, a nie mogę tego w tym momencie zrobić, będzie kolejny wpis o kamieniach. Bo kamienie występują w przyrodzie same albo z dodatkami. Zwłaszcza kamienie morskie.
Ot, na przykład taki głaz:


Naprawdę solidny, w sam raz dla syreny, bo nawet z podściółką z morskich alg. Tylko chyba niestety woda dla syreny za płytka, aby z tego głazu wyśpiewywała pieśni wabiące żeglarzy...

Jeśli chodzi o algi, to one lubią gdy morze je opływa, ale też lubią zachowywać pion (bardzo chwalebne). Służą im do tego kamienie. Na plaży po burzy można spotkać takie kamienie-kotwice:



Te na zdjęciach są dość spore (ale nie przesadnie), ale kotwicami są też czasem mniejsze kamyki.

Spodobał mi się ogromnie kamień z zieloną czuprynką. Taki zawadiacki:


I jak zawsze urokliwe pąkle. Wszechobecne. Tu na dużym głazie, więc i rozmiarów całkiem słusznych:


Kamienie w służbie człowiekowi:


A na koniec zwierzątko. Plaża została nazwana roboczo "Plażą spokojnego ślimaka" ;))


Nie było to jednak jedyne zwierzątko (krabich pancerzyków i muszelek nie liczę). Były też oczywiście ptaki (mewy, gołąb grzywacz i wróbelki), ale wśród małych fal dostrzegliśmy grzbiet pływającego morświna. Przepraszam, że go nie sfotografowałam - w przeciwieństwie do mew nie chciał pozować...


12 komentarzy:

  1. Świetny pomysł z tym " kamiennym postem". Pozdrawiam deszczowo!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tylko pochmurnie pozdrawiam. :)) Wczoraj lało i nawet do buta mi sie nalało - tyle wody na ulicach (brr)
      Miło mi, że pomysł Ci sie podoba ;))

      Usuń
  2. Ten z grzywką jest spoko i z ogonkiem też :)))

    OdpowiedzUsuń
  3. z zieloną czuprynką spodobał mi się najbardziej :)))

    OdpowiedzUsuń
  4. i ja dołączam do grupy wielbicieli głazu z zieloną czuprynką ;)
    pięękkknnyyy i przepięknie zawadiacki :) :***

    OdpowiedzUsuń
  5. Kamień zawsze wzbudza dobre emocje. Lubie kamienne płoty, domy, chodniki...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naturalny kamień zawsze jest lepszy od sztuczności.... Mieszkałam kiedyś kilka dni w domu z kamienia (li i jedynie z kamienia).

      Usuń
  6. bardzo fajne kamienie. ja myślę, że one mają duszę tak, jak drzewa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są niezwykłe - tę niezwykłość można też nazwać duszą kamienia czy drzewa. Choć dla mnie mówienie o duszy przyrody budzi sporo nieporozumień jednak.

      Usuń

Miło będzie przeczytać Twój komentarz :)

Proszę jednak nie wykorzystywać komentarzy do reklam rozmaitych usług.
Komentarze z reklamą będę usuwać.

Thank you for commenting!
However, please do not use comments to advertise any products. Comments with advertisements will be removed.