środa, 7 maja 2014

Przysłowie

Przysłowia są podobno mądrością narodów.
Jeśli wypływają z obserwacji np. prawideł przyrodniczych, to mogę się zgodzić.
Natomiast jeśli kuszą do myślenia w kategoriach zabobonów, to zgłaszam veto.

Od paru dni ciągle brzęczy mi gdzieś w głowie angielska "mądrość":
"It never rains but it pours" - jakoś wydaje mi się bardziej dramatyczna w wyrazie, niż polskie nieszczęścia w parach, choć można by tu pewnie dyskutować. Za oknem pogoda adekwatna do tego powiedzonka.


Nie, nie zastanawiam się "co nas jeszcze czeka". :)) Raczej ośmielam się poprosić o - jeśli ktoś miewa taki zwyczaj - wsparcie dobrymi myślami, a może i modlitwą pani A. i pana S. I ich najbliższych.


15 komentarzy:

  1. mówisz - masz :)
    wspieram ... :*****

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie znam angielskiego wiec nie rozumie slow jakie przytaczasz- jednak modlitwa wspieram :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, Kasiu!
      Dosłownie "Nie pada, tylko leje", w słownikach jako odpowiednik widnieje zwykle "nieszczęścia chodza parami" ;))
      Mnie sie wydawało, że angielski to już wszyscy poniżej 30 znają, niemiecki czy francuski, to niekoniecznie...

      Usuń
    2. Ja nie znam jezykow obcych - troche niemiecki i rosyjski- ale mysle, ze predzej nauczylabym sie wloskiego niz angielskiego :P

      Usuń
    3. Kojarzę Cię z niemieckim z racji szwajcarskich i chyba nie tak tylko trochę jednak?

      Usuń
    4. Agajo ja slabo znam niemiecki - po tym czasie jaki spedzilam w Szwajcarii jestem w stanie duzo zrozumiec jednak nie mowie poprawnie :-)

      Usuń
  3. Możesz na mnie liczyć. A deszczem mogłabyś się podzielić, bo u mnie dopiero dzisiaj trochę pokropiło a ja powoli wysiadam od latania z konewką po ogrodzie. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Janeczko! Z miła chęcią podzielesie deszczem! Może jak mocno podmucham to te chmury pójdą na północ?

      Usuń
  4. Jak dobrze, że zajrzałam. Dołączam...

    OdpowiedzUsuń

Miło będzie przeczytać Twój komentarz :)

Proszę jednak nie wykorzystywać komentarzy do reklam rozmaitych usług.
Komentarze z reklamą będę usuwać.

Thank you for commenting!
However, please do not use comments to advertise any products. Comments with advertisements will be removed.