czwartek, 8 maja 2014

Komplecik

Z dziedziny "małe rzeczy, które cieszą".
Jest takie jedno miasto, w którym jest wielkie targowisko przy (stosunkowo) nowych osiedlach. Dwa razy w tygodniu wypełnia się tłumem sprzedających i kupujących (część z nich bywa częściej). Nie można już tam kupić żywych zwierząt, choć ja pamiętam jeszcze sprzedawane żywe kurczaczki (jednego takiego malucha kupiliśmy koledze na osiemnastkę - potem dorosła biała kura chodziła krok w krok za jego mamą...).

Na tym targowisku można kupić rozmaite "skorupy". Czasem są to rzeczywiście skorupy, czasem urokliwe drobiazgi za bardzo niewielkie pieniądze (jak moje ulubione filiżanki). Nie zawsze są to prawdziwe starocie (czasem są), zdarzają się też fajansiki czy porcelana "Made in DDR" - naprawdę całkiem ładne! A jakie piękne angielskie fajanse można znaleźć! Również stare (ale i "dishwasherproof")! Jednak nie wszystko jest w kompletach. Łowiecka pasja znajomych mi Pań czasem owocuje zdobyciem na przykład sześciu ładnych identycznych filiżanek. Samych. Pracowicie uzbieranych z morza innych rzeczy na trzech wielkich stołach. I wtedy zaczyna się dalsza część polowania - no bo co za pożytek z samych filiżanek, prawda? Mam więc do jednych takich filiżanek kilka rozmaitych spodeczków, nawet bawi mnie podawanie ich na stół w rozmaitych zestawieniach. Często jednak - jako, że lubię pić kawę z filiżanki - na co dzień i bez gości sięgam po spodeczek na chybił trafił, ot, byle filiżanka na czymś stała. I wczoraj w taki właśnie sposób niechcący udało mi się zestawić urokliwy komplecik.
O, proszę:

Filiżanka jest delikatnie ośmioboczna, spodeczek też jest w ciekawy sposób ukształtowany:



Dla zainteresowanych - sygnatury (po lewej filiżanka, po prawej spodeczek).


Naprawdę niewiele potrzeba, żeby się ucieszyć, prawda?

18 komentarzy:

  1. te dwie "skorupy" są dla siebie stworzone! :) Skojarzyły mi się małżeństwa... też dwoje ludzi z różnymi znaczkami produkcji, a jednak jedno ciało :)
    :****

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mistrzowskie porównanie!

      Usuń
    2. oj emko :)))
      zgadzam się z Jagienką :)

      Usuń
    3. Ja też! Ja też sie zgadzam!
      Aczkolwiek generalnie wydaje mi się, że doberanei sie małżeństw powinno być poprzedzone myśleniem, którego ja tu nie zastosowałam ;P.

      Usuń
    4. Dopiero po pewnym czasie zauważyłam jak Ruda Dama ładnie zrymowała...

      Usuń
  2. przyznam, że zestaw bardzo sentymentalny :) i urodziwy!

    OdpowiedzUsuń
  3. I ja lubię pić z ładnej filiżanki. Kawa wtedy inaczej smakuje.
    Z tego kompleciku....z przyjemnością :)

    OdpowiedzUsuń
  4. skorupy z tamtych lat maja prawdziwy urok. teraz nikt nie potrafi tego powtórzyć

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz też robią ładne rzeczy. Ale stare mają taki smaczek :)

      Usuń
    2. właśnie, smaczek :) tego smaczku brakuje nowym, najbardziej wymyślnym i pięknym przedmiotom

      Usuń
  5. Lubie stare komplety, mam ich sporo i za nic w świecie nie zamienię na nowoczesne:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coś w tym jest :) Tylko te stare trzeba myć ręcznie :)

      Usuń
  6. Bardzo lubię takie miejsca, w których można wygrzebać różne perełki, zwłaszcza skorupowe perełki. ;)
    Filiżanka śliczna! I rzeczywiście, czasem niewiele wystarczy do szczęścia. Tylko żebyśmy zawsze dostrzegali te drobiazgi niosące radość. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dodajmy jeszcze, że wygrzebać za niewielkie pieniądze :))
      Umieć dostrzegać radość - to jest super ;))

      Usuń
  7. Witaj, jestem u Ciebie pierwszy raz, ale już mi się podoba.
    Jestem maniaczką filiżanek, kubków i mieszkam w mieście słynącym na świecie z ceramiki artystycznej.
    U mnie od czasu do czasu jest tzw. giełda staroci, wtedy można znależć różne cuda.

    Pozdrawiam serdecznie, JoAnna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Cię zatem serdecznie i zapraszam :)
      Ciekawe, czy to jest to miasto, które mam na myśli :))

      Usuń

Miło będzie przeczytać Twój komentarz :)

Proszę jednak nie wykorzystywać komentarzy do reklam rozmaitych usług.
Komentarze z reklamą będę usuwać.

Thank you for commenting!
However, please do not use comments to advertise any products. Comments with advertisements will be removed.