czwartek, 30 stycznia 2020

Zapraszam na spacer

A spacer to nie byle jaki.




Jakieś dwa tygodnie temu MN miał służbowy wyjazd do Torunia, a ja miałam możliwość zabrać się razem z nim. Wyjazd krótki, ale jeden wieczór mogliśmy przeznaczyć na spacer po Starym Mieście. Dawno nie byłam w Toruniu, zwłaszcza tak, by móc spokojnie pospacerować. Trochę było pusto (Gdzie ci ludzie?), ale widoki bajeczne...

Zobaczcie...

Wchodziliśmy główną bramą. Ulicę przecinała instalacja nawiązująca i kopujjąca bramy, które w Toruniu postawiono w roku 1920. Te postacie po bokach ulicy są opisane mniej lub bardziej szczegółowo...



 Bramę "od środka" zdobią motywy Malczewskiego...




Jak ja lubię tak oświetlone drzewa...



Ratusz w całości...

 


 Różne stwory można spotkać... nie wszystkie pokazuję...


Kościół św., Jakuba..

W głębi kościół NMP...


Była i piernikarka...,


 i gęsiarka,


 i nawet osiołek :)


 I były urocze muzykujące anioły... Takie... solidne...duże jak na anioły przystało... Ustawiłam je razem na zdjęciu, żeby im smutno nie było... :)





8 komentarzy:

  1. Przepiękny spacer! Pospacerowałabym...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Toruńskie Stare Miasto jest w sumie niewielkie, ale bardzo urokliwe. A z powody gigantycznych prac drogowych w centrum przejechaliśmy niechcący przez most i wracając obejrzeliśmy cudną wieczorną panoramę od strony Wisły.

      Usuń
  2. Uwielbiam ten świetlany czas.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, ja też. Żałuję że nie obejrzę Parku Oliwskiego w tym roku.

      Usuń
  3. No no no imponująca wyprawa ! Byłam w Toruniu (co prawda dawno) ale tych postaci duzych nie kojarzę .... Pieknie miasto, ale nad tymi drzewami zeby je oświetlić to przeba sie sporo napracować ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bramu i te postacie wzdłuż ulicy to - jak zrozumiałam - dekoracja rocznicowa...

      Usuń
  4. Dzięki za spacer, ja nigdy w Toruniu nie byłam, ale jest na mojej liście..

    OdpowiedzUsuń

Miło będzie przeczytać Twój komentarz :)

Proszę jednak nie wykorzystywać komentarzy do reklam rozmaitych usług.
Komentarze z reklamą będę usuwać.

Thank you for commenting!
However, please do not use comments to advertise any products. Comments with advertisements will be removed.