poniedziałek, 18 maja 2020

Napięcie i harmonia

Myślę, że ta zakładka dobrze pokazuje o co mi chodziło w poprzednim wpisie, gdy mówiłam o nowej, intensywnej kolorystyce moich prac. Tu widać zestaw kolorów raczej rzadko spotykany w moich zakładkach (do tej pory), widać niemal ruch tych wszystkich poprzeplatanych nitek.


Może to zabrzmi dziwnie - ale wstawiając zdjęcia z pewnym opóźnieniem (to jest zakładka dokładnie sprzed dwóch miesięcy) mam szansę patrzeć na moje "dzieła" z zewnątrz, stąd czasem łatwiej jest je opisać tak, jakby nie były zrobione przeze mnie.

Patrzę więc na nią i widzę - oczywiście - czerwonawą ziemię, palmy kokosowe, mahoniowce... i uśmiechy Przyjaciół.
I widzę też ludzi, którzy teraz niestrudzenie zbierają i pakują w torby ryż, ryby, konserwy, jakieś owoce i zawożą albo zanoszą do najbiedniejszych. Wędrują w upale chroniąc się pod parasolami, byle w okolicy, parafii, diecezji nikt nie był głodny... Którzy zajmują się uziemionymi w domach dziećmi i starszymi, zastanawiając się jak wytrzymać w upale, gdy nawet wentylator niewiele pomaga (a klimatyzacji nie ma)...
Którzy organizują życie on-line - czasem dla większej grupy, a czasem dla najbliższych przyjaciół...
I tych, którzy mobilizują się, by odnaleźć ostatnie kontakty chorego, którzy zmarł poprzedniego dnia, a teraz dopiero przyszedł dodatni wynik testu...

I wiele jeszcze opowiada ta zakładka...

- - -  - - - - - -

A że dziś 18 maja i wiadome 100 lat, to przypomniał mi się jeden dawny wpis :). [tu KLIK]




12 komentarzy:

  1. Piękne dzieło! Podziwiam za wytrwałość i cierpliwość do takich prac. Ja bym się poddała jeszcze przed połową albo robiłabym taką zakładkę kilka lat :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)
      Każdy ma swoje talenty i cierpliwość do czego innego :)

      Usuń
    2. To prawda :) tylko dlaczego moich talentów nie da się tak ładnie wyeksponować i nimi pochwalić? ;)

      Usuń
    3. Na pewno? Patrzę nieraz na różne inne blogi "robótkowe" i myślę sobie "ale jakie to piękne. ja tak nie umiem. Ot te zakładki to taki drobiazg". ;)
      Ale tak naprawdę to każdy jest sobą i nie ma co się porównywać.

      Usuń
  2. A ja dodatkowo dostrzegam taniec w pięknych, kolorowych sukienkach.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Patrzqc na te kolory od razu przychodzą mi na myśl indianie

    OdpowiedzUsuń
  4. Zakładka bardzo mi się podoba :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło i cieszę się. Pozdrawiam również!

      Usuń

Miło będzie przeczytać Twój komentarz :)

Proszę jednak nie wykorzystywać komentarzy do reklam rozmaitych usług.
Komentarze z reklamą będę usuwać.

Thank you for commenting!
However, please do not use comments to advertise any products. Comments with advertisements will be removed.